באנר צילום שיווקי ריהוט גן ג.חיון

צילום קטלוגי לעסקים

צילום קטלוג לעסק הוא נושא מורכב ומבלבל מאוד עבור בעלי העסקים המחליטים כי הגיעו לשלב בו הם צריכים לצלם את מוצריהם, או שירותיהם ולהעביר אותם בצורה ויזואלית עבור הלקוח הפוטנציאלי.

צילום קטלוגי נחלק לשלושה סגנונות עיקריים.
* צילום סטודיו – צילום מוצרים בסטודיו, בד"כ מדובר במוצרים קטנים ובינוניים הניתנים לנשיאה בקלות.
* צילום אווירה – מניחים את הפריט בסביבתו הטבעית/אידיאלית, על מנת לעורר את חווית הצפייה בצופה, ולנסות להצית את רגע הצופה, שהוא בעצם הלקוח הפוטנציאלי לו אנו מעוניינים למכור.
* צילום בליווי דוגמנים – סגנון צילום זה הוא צילום אמנותי יותר. בחלק מהמקרים המוצר מצולם בסביבתו הטבעית/אידיאלית בליווי דוגמן, דוגמנית או צוות דוגמנים ובחלק אחר מהמקרים, מצולם המוצר הסטודיו על גבי רקע צבעוני אשר מומר לרקע אחר באופן דיגיטלי ממוחשב.
סגנון זה נחלק לשני סגנונות שונים נוספים בעלי אופי שונה.
1. תמונות בהן המוצר הוא העיקר והדוגמן הוא המציג את אופן השימוש במטרה להציג את תכונות המוצר או אופן השימוש בו.
2. תמונות בהן המוצר הוא פרט שולי, והאווירה/הדוגמנים הם העיקר. המטרה בצילום זה היא מיתוג שיווקי באמצעות מכירת אווירה ולאו דווקא את המוצר עצמו. כלומר, לתת לצופה (הלקוח הפוטנציאלי) הרגשה שאם ירכוש מוצר זה, יקבל יחד איתו את האווירה המומחשת בתמונה.